پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خانه / ورزش / مقالات ورزشی / فواید و خواص سلامتی دویدن
فواید و خواص سلامتی دویدن
فواید و خواص سلامتی دویدن

فواید و خواص سلامتی دویدن

فواید و خواص سلامتی دویدن

سلامت روح و روان

دویدن تأثیر زیادی در حفظ و تقویت سلامت روح و روان انسان دارد. طبق آمار بیشتر دونده های ورزشکار دارای روحیه ای شاد و صبوری در مقابل سیر زندگی هستند. موقع دویدن هورمونی به نام اندورفین ترشح می شود که باعث نشاط و شادابی می شود. یکی دیگر از تأثیرات این ورزش کاهش استرس است و یکی از علتهای اصلی آن این است که فرد دونده باید کاملا حواسش به مهارت انجام دو باشد و خود به خود از افکار روزانه مانند خانواده، کار و … خارج می شود و به این صورت است که شادابی و سرزندگی جایگزینافسردگی می شود.

افزایش شوق و حس فعالیت کاری

آیا تا به حال شنیده اید که با سرعت زیادی کاری را شروع کنید؟ این درست است، هم به معنای واقعی و هم از لحاظ علمی تحقیقات نشان داده اند که ورزش می تواند فورا حالت روحی را تقویت و به شما کمک کند روز خود را با قدرت کامل شروع کنید. دویدن احتمالا بهترین راه برای غلبه بر افسردگی و ناراحتی است. اگر احساس افسردگی می کنید، دقیقه دویدن می تواند مانند داروی ضد افسردگی کار کند و حالت روحی را بهبود می دهد.مطالعه دیگری است نشان می دهد ورزش می تواند به اندازه داروی ضدافسردگی خوب باشد.

با دویدن به صورت ذهنی استراحت می کنید:

دویدن افراد را برای مقابله با استرس و چالش های روزانه بدون ترس و وحشت آماده می کند. فکر کردن زیاد را متوقف خواهد کرد و احساس راحتی بیشتری ایجاد می کند این امر به این دلیل است که دویدن سریع می تواند فعالیت را در قشر مغز کاهش دهد. این کار ساده ترین و سالم ترین راه برای جدا شدن از آسیاب روزانه است.

سلامت روحی

ترشح مواد شیمیایی در کل بدن به منظور افزایش احساس شادی

کاهش تاثیرات آسم

افزایش تقویت ریه ها و برونش

کمک به جلوگیری از فشار خون

در این هنگام شریان ها بسط داده و کنترل می شوند و نقش مهمی در سلامت فشار خون دارد.

کمک به تناسب اندام

دو، از دسته ورزش های هوازی و استقامتی است که در کنار یک رژیم غذایی مناسب کمک شایانی به زیبایی اندام شما می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر شما یک دونده باشید، از بیماری های کمتری رنج خواهید برد.

کاهش وزن

سبب افزایش کالری سوزی به میزان ۷۰۵ تا ۸۶۵ کالری در هر یک ساعت می گردد.

تقویت فیزیکی

سبب تقویت تاندون ها و رباط های بدن می گردد.

افزایش حجم استخوان

هنگامیکه شما استرس دارید بدن شما مواد معدنی ضروری را به سمت استخوان ها ارسال می کند. اما با دویدن در مواقع استرس، ترشح مواد معدنی برای تراکم بیشتر استخوان افزایش می یابد.

ثبات و تقویت مفصل

به وسیله افزایش تقویت رباط ها و تاندون ها، شانس آسیب دیدگی در مچ پا، زانو و لگن شما کمتر می شود.

کنترل شخصی

دویدن برابر است با افزایش اعتماد به نفس همراه با افزایش کنترل بر روی زندگی شخصی افراد

کاهش اثرات مربوط به دیابت

کمک به کاهش بیماری دیابت و کمک به حفظ سلامت سطح قند خون می کند.

حتما ببینید

فواید ورزش کردن

فواید ورزش کردن

فواید ورزش کردن دوست دارید سر کار تند و تیز تر شوید؟ وقتی به خانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *